2015. március 14., szombat

Interjú - Sayaa Badrick

Sziasztok,
Meghoztam a legelső interjút, alanyunk pedig nem más, mint Sayaa Badrick. Őszintén, először azt hittem, hogy nem vállalja el, de elvállalta, szóval köszönöm neki. (<- Ez most egy értelmes mondat volt...)
Próbáltam érdekes kérdéseket összegyűjteni, és azt hiszem sikerült is. Aki nem tudná, ki is Sayaa, a blogját ide kattintva megnézhetitek.
xxNetty

1. Honnan jött az ötlet, hogy fantasy történetet írj?
 Nem tudom, mindig is a fantasy állt hozzám a legközelebb. Kisgyerekként is mindig a varázslatos meséket néztem, mint a W.I.T.C.H és a Tini Titánok. Vonzott egy olyan világ, amely a valóságban nem létezik, csak az én képzeletemben, és ott azt tehetek, az lehetek, amit tenni akarok és ami lenni szeretnék.

2. A bloggerneved tükrözi a személyiségedet? Ha igen, hogyan?
 Hát, aki ismer, az végül is tudhatja, miért lett ez a blogger nevem. Anno a pályafutásomat az AFS oldalon kezdtem, ahol regisztrálni kellett valamilyen névvel. Az akkori első történetem főszereplője egy Saya nevű lány volt, így úgy döntöttem legyen ez a nevem, hogy mindig emlékeztessen arra, hol kezdtem. A Badrick pedig a legsikeresebb történetem főszereplőjének a vezetékneve. Így tudtam honnan indultam, és mi volt az egyik legfontosabb pont az írói létem alatt.

3. Ahhoz, hogy alkoss egy új világot, mi szükséges?
Sok-sok bosszankodás és agyalás. :D Nagyon nehéz volt megalkotni egy teljesen új világot, még ha az alapja egy ismert korszak is. Igyekeztem minden kis apróságra kitérni, de be kell látnom, így is maradtak lyukak, amelyeket a történet írása közben töltök ki. Aki szeretne szintén egy új világ megalkotásába kezdeni, annak azt ajánlom készítsen be magának nyugtató teát és egy párnát, amit püfölhet. (Nekem főleg azért kellett, mert mihelyst betömtem egy lyukat, új keletkezett.)

4. Hogyan alkotsz meg egy szereplőt? Előre eltervezed, esetleg rögtönözöl?
Többnyire előre eltervezem őket, legalábbis a fontos szereplőket. Táblázatot készítek, ahol minden fontos adatot megadok, és ha valami nem jut eszembe, belesek oda. Ha a történet alakulása során felbukkan egy-egy átmeneti szereplő, őket hasra ütés szerűen találom ki, előveszem egy ismerősöm jellemét  kicsit átformálom és kész is.

5. Általában a névadás a legnehezebb egy karakternél. Te hogy vagy ezzel?
 Ami azt illeti, nekem a névadás a kedvenc részem a karakter megalkotásánál. 
Mert ha már elnevezem, akkor az már azt jelenti, hogy a szereplőm megkapta a végső simításokat.
Én általában beírom googleba, hogy fiú vagy lány nevek és keresgélek. Általában keresek egy hangulatot, mely majd illik a szereplőre. Szeretem a különleges és lágy neveket, de van mikor egy teljesen más jellegű nevet adok a karakternek.

6. Ha már Bűvös Vizeken, te milyen druida lennél szívesen? Miért?
 Egyaránt lennék föld és víz druida. A tűzhöz nagy hatalom kell, hogy irányísd, az a legveszélyesebb elem, nem hinném, hogy én jól tudnám kezelni. A szél pedig... nos a nyári szellőn kívül más szelet nem szeretek 
Persze szívesen repülnék a szél szárnyán, de a másik két elem jobban vonz.

7. Van olyan film/könyv amiből ihletet merítesz/merítettél?
 Általában filmből/könyvből vagy zenei klipből merítek ihletet.
A Bűvös vizeken megalkotásánál két dolog volt rám nagy hatással. Az egyik a Karib tenger kalózai. (Nem meglepő, igaz?)
Imádom a filmet, a második részét legalább ötször láttam.
A másik (ami sokkal nagyobb hatással volt rám) az a Kincses bolygó című mese. Kismilliószor megnéztem, minden egyes alkalommal magával ragadott. A történet, a mondanivalója, a zene, a karakterek, a poénok. Számomra a Disney stúdió legjobb alkotása. Abban is van egy belevaló, női kalóz, sokat raktam bele Siril megalkotásánál. 
Aki csak tudja, nézze meg, megéri. 

8. A bétád is szokott ötleteket adni?
 Sajnos a bétámmal megromlott a kapcsolatom, így magamnak kell javítanom a fejezeteket (azt hiszem meg is látszik). Nem rémlik, hogy adott volna ötleteket, de bátorított a folytatás megírására.

9. Kiktől szoktál segítséget kérni, ha elakadsz?
 Általában a legjobb barátnőimtől. Négyen vagyunk, négy különböző személyiség, négy látásmód. Ám sajnos van, hogy ők sem tudnak segíteni, ilyenkor kérdezek egy facees csoportban. Sokan vannak, a legtöbbjük rettentően segítőkész, sokszor segítettek már. (Az egyik kommentelő segített nekem a címben is.)

10. Milyen témájú blogokat olvasol szívesen?
 Természetesen fantasy. Nem szeretem az átlagos történeteket, mert az bárkivel előfordulhat, nem olyan különleges. Persze ha van benne valami csavar, amitől nem lesz mindennapi, azt szívesen olvasom. Mostanában rákattantam a disztópia témára, de ilyet nem igen lehet találni (épp ezért írok most egy olyat a barátnőmmel.) De sok féle és fajta blogot olvastam már, a horror és a yaoi blogokon kívül mindenbe szívesen belelesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése