2015. február 20., péntek

Kritika - Haily


Fejléc:

A fejléc a Jill Szablony-ról van, ezért ezt nem igazán véleményezném. Alapjába véve illik a történethez, mivel a főszereplő szerepel rajta. A helyedben készítenék egy sajátot, már csak azért is, mert Enchanted to meet you felirat szerepel rajta.

Háttér, sablon, színek:

Tetszik a design, és a színvilága is, bár ha én ránézek, hányingerem lesz. Szerencsére a barack/barna betűszín érdekes módon nagyon szépen passzol ehhez a takony zöld színhez. Nem tudok mást írni, szóval ne haragudj.

Elrendezés, modulok:

Kezdeném a Menüvel. Nem értem, hogy miért van "Rendelés" modulod, amikor te magad is rendeled a design-et... és a fejlécet. Ráadásul egy olyan embertől, aki ő maga sem tud készíteni designt... meg fejlécet. (Igen. Bella Ssss, rád gondolok)
Szerintem teljesen felesleges, nyiss egy külön design blogot, ezt pedig hagyd meg a... történetednek. 
Hiányoltam a "Fejezetek" oldalt, szerintem készíts egyet, mert úgy sokkal könnyebb megtalálni a fejezeteket, nem kell az archivumnál turkálni.
A blogarchivumot egy kicsivel lejjebb tenném, hogy ne az legyen a második.
A többivel nincs problémám.

Effektek:

Ez a képeffekt egyáltalán nem illik a bloghoz, szerintem szedd le, mert nem néz ki jól. A kurzorod és annak csillámpora úgy hullik mint a hajam télen.

Trailer:

Kedves  Debby Wilson. Mi ez? Vámpírnaplók edísön 2 pont nulla. Ez nem trailer. Ez egy egymás mellé pakolt Damon és Ashley videók, amik még csak be sem mutatják a történetet. 
A tréler bemutatja, előzetesbe teszi a történetet. Ez pedig mit mutat? Damon incili fincili kis pupilláját, de azt minden kameraszögből. Mennyei álom... nem.

Alapötlet:

Van egy lány. Egy város, ahol szabadon kószál egy sorozatgyilkos. A csaj boszi, csettintésre tud csini rucit varázsolni magának. Jön egy vámpír. LOVE! <3
CSAK ÉN FÉLEK ATTÓL A SOROZATGYILKOSTÓL? valószínűleg. 
Tehát, Haily egy csini boszi, aki egy suliba jár, halottakat idéz a két barinőjével, és minden csudiszupi bimibumi, közben szabadon futosgál egy elvetemült pszichopata, de ahelyett, hogy csini ruci helyett őt varázsolná elő Haily, még azon nyavalyog a barátnője, hogy "Ne kapják el, mert az oan uncsi". Hol a serpenyő? Hát én agyonütöm. 
Aztán megérkezik Damon Sálávátóre Mádzsó, és egyből beleesik a kis banyába. Megható. Együtt sétálnak a parkba (CSAK ÉN AGGÓDOM A SOROZATGYILKOS MIATT??!!), moziznak, együtt isszák a kapucsínót... Minden heppi. Ez egy jó történet... lenne, ha eddig történt volna benne valami. De nem történt semmi. Egyébként. A csajnak tényleg egy PorSCHeja van? És még nem ölték meg? 

Prológus:

"Nem nagyon, de szeretek. Imádom, hogy boszorkány vagyok (természetesen jó), mert elképesztő, hogy van természetfeletti erőm, és olyanokat tudok csinálni, amiket más sosem tudna."

Hát persze. Ő JÓ. Aha. A boszorkányok mind rosszak, egyik sem akar semmi jót, mivel félig-meddig démoni lények. A Vámpírnaplókban szerepelt Bounty Bonny csak egy mágus féleség. 
A prológusod pont az elvetemült sorozatgyilkosról mesél, aki a későbbiekben fel sem tűnik senkinek. 
Alapjába véve jó lenne, ha az egész történeted egy nyomozós, krimi féleség lenne, de ehelyett egy adag nyáltengert kapunk.

Aztán még egy prológus. WHATTTT? Ki kíváncsi erre a vámpírsrácra, aki nem mellesleg az életrajzát mutatta be? Senki. 

Fogalmazás, íráskészség:

Tőmondat, tőmondat hegyek. Te lány, nincs egy normális összetett mondatod. Helyesírási hibák ritkán vannak, de jobb lenne, ha többször átnéznél egy-egy részt.
Mi az, hogy:
"A fekete Porsche – m még mindig száguld."
MÉG JÓ, HOGY EGY SPORTKOCSI SZÁGULD... MÉG LYÓ...
"Állítólag, amikor meglátta Kelly holttestét hiszti rohamot kapott."
Végül is csak a lánya halt meg...
"-Ki lehet annyira kegyetlen, hogy nemcsak megkínoz egy tini lányt, hanem még erőszakoskodik is vele? Nem biztos, hogy én ki akarom deríteni, hogy ki a gyilkos."
Hát ez hülye...
"- Hosszú történet. Fel kell tennünk neked egy nagyon fontos kérdést. Ki ölt meg?
- Én… én… - sírni kezdett.
- Kelly, nyugodj meg. – csitítottam. – Csak egy névvel válaszolj.
- Nem tudjátok legyőzni! Eljön értem! Bárhová el tud menni! Félek tőle! Nagyon. – mondta."
Csak én érzem úgy, hogy ez a csaj debil? Nem ám, hogy elmondaná a nevét... NEEEEM, ő elkezd bőgni. Nonszensz. 
"Hazafelé sétáltam. Tettem egy kerülőt az erdő felé, mert virágot akartam szedni másnapra a suliba."
Sorozatgyilkos mászkál a városban, és ő elmegy az erdőbe virágokat szedni, mert Piroskának képzeli magát. Virágbolt. Luxus?
"-Nem értem, Hailey, hogy néha miért nem fordítod öncélra az erőd. – jegyezte meg Henriett. – Most olyan jó kaját ennénk akkor! Nem ezt a félig kész-félig nem kész rántottát, ami állítólag tojásból van, viszont, ha valaki ránéz, meg nem mondaná, hogy ez abból készült.
- Tilos. Boszorkányszabály. – feleltem."
De csini sulirucit azt szabad... nem mellesleg a boszorkányok nem tudnak manifesztálni. Ők varázsolni tudnak. Tudod. Csiribúúú csiribááá.
"- Csajos buli? Hol vannak a fiúk? – érdeklődött mosolyogva."
A fiúk mióta csajok?
"- Szegény lányka. – sajnálkozott Clarissa néni. – Mostantól szigorúbban kell vennem a dolgokat, nehogy veled is ez történjen, Haily. Szóval este nyolcig itthon vagy. Legkésőbb negyed kilencig."
DE EZ EGY SOROZATGYILKOS! AZ ÖL ÉJJEL-NAPPAL!!!
"- Mit nem adnék, ha az anyám ilyen „szigorú” lenne velem! – nevetett Darla."
Mit nem adnék, ha anyád jól megverne...
"Még szerencse, hogy a hatalmas ágyamba mindhárman belefértünk, és így nem kellett Henriettnek és Darla-nak hálózsákban aludnia a földön."
PorSCHera bezzeg van pénzed, de egy normális hálózsák... na az LUXUS. Meg tudod létezik olyan tárgy, hogy matrac. Guglizz rá.
"Nem tudom miért, de valamiért kötelességet éreztem afelől, hogy figyeljem őket, még át nem érnek."
Melyik fiú nem bámulja a miniszoknyába lévő toppos csajokat? A nagyapám, de ő is csak azért, mert már alig lát.
"Telt ajkai szépen rúzsozottan mosolyogtak a sötét hajú lányra, a szemei pedig… gesztenyebarnák. Biztos vagyok benne, hogy láttam már korábban azokat a szemeket."
Playboy újság?
"Iskola után hazamentem, és… tudom, a legtöbben azt mondanák, hogy „megcsináltam a leckét, és…”, de én inkább úgy kezdeném, hogy nem csináltam meg a leckém, hanem leültem a gép elé zenét hallgatni."
Mien menő vagy :3 Kexet neked :3
"Még egy sziát sem váltottam vele, de azok szemek… azok a mély és őszinte szemek, amikkel a barátnőire nézett… "
Tíz méter távolságból hogy a p-be fejtetted meg, hogy mély, és őszinte? Lehet egy vérengző gyilkos, csak Bambinak tetteti magát. 
"Az eső picit csöpögött, úgyhogy gyorsan beslisszoltunk a suliba, és leültünk a büfébe."
Nehogy még a végén elpárologjon a kis eszük
"Úgy terveztem, hogy átkutatom a papírokat, a számítógép adatbázisát, hátha találok valamilyen Keyla-t. És találtam is"
Hol a Jóistenben vannak a TANÁROK? Vagy valami... Komolyan nincs senki az IGAZGATÓI irodában? A mi igazgatónőnk reggeltől estig bent csücsül. 
"- Én látásból ismerem. A 10 b-be jár. Csak mi a-sok vagyunk, így nem szoktunk beszélgetni. Viszont az anyukája jóba van az enyémmel. Úgy tudom, ma ugyanakkor végeznek itt, mint mi. Hazafelé elcsíphetnénk. – ajánlotta Darla."
Szögezzük le! Ezek szerint Darla LÁTÁSBÓL ismeri, tudja melyik osztályba jár, mikor végeznek, sőőőt, még az anyját is ismeri (ergó ismeri a csajt is). Feleslegesen szuperhősködött Héjlí az igazgatóiba. Csak szerintem hülye ezek a csajok?!
"- Na, idefigyelj! – kezdte Henriett, és gondoltam, hogy ez nem lesz valami kedves kijelentés. – Nem tudod elképzelni, hogy mit kellett csinálnunk azért, hogy megtaláljunk! El sem tudod képzelni! Úgyhogy, ha nem szabad akaratodból jössz, garantálom, hogy két percen belül így vagy úgy, már Haily-nél leszel! Nyomás! Most!"
Semmit nem kellett csinálnotok azon kívül, hogy majomkodtok egy sort, és játsszátok a Spice Girls-t. Azt is szarul. 
"Keyla döbbenten figyelt, majd biccentett egy amolyan „Oké, nyugi csajok, megyek” pillantással, és beszállt a Porshe-ba"
Szegény Porsche... És két szó. Sorozat gyilkos. 
"-Honnan tudjátok, hogy mi történt Kelly-vel, ha már meghalt?"
Csettintett a kisasszony, és megjelent Kelli Hádzön, aki először bőgött, majd bömbölt, végül eltűnt. Hát nem csodaszupi? 
"- De hiszel nekünk, ugye? – kérdezte Henriett.
- Akár mekkora badarságnak is hangzik, és akármennyire is azt hiszem most rólatok, hogy megőrültetek, végül is, miért akarnátok nekem ilyet beadni? Hiszek. - felelte Keyla."
Ja, mert ha azt mondták volna, hogy ők szülték Petőfit, elhitte volna, mert hát miért is akarnának neki ártani... Kajla, Kajla...
"- Tudod, néha azt kívánom, bárcsak olyan lennék, mint te. Okos, céltudatos, csinos, és boszi."
Kihagytad a; hülye, debil, nemnormális, tesze-tosza, parádézó majom, szuka, és a sötét jelzőket.
"- Darla! Te is okos vagy, csinos és céltudatos! A boszorkányságot sose kívánd! Veszélyben lennél!"
Igen? És akkor Te miért élsz még mindig? És hol vagy veszélyben? Könyörgöm. Egy KIB*SZOTT boszorkány vagy. Tudod. 
"- Na? – ugrott a kanapéra Henriett. – Nem is vagy kíváncsi, hogy ki az a Caroline?
- Nem. – hazudtam.
- Ne csináld már! Ismerlek! Tuti, hogy érdekel! Valld be! – kacagott fel.
- Nem érdekel. – hazudtam ismét.
- Most engem akarsz átverni? Úgyis tudom, hogy nagyon is érdekel!
- Oké! Tessék! Megadom magam! Tényleg érdekel!
- Hah! Tudtam! – nézett rám vádlón."
Most eljátszom a szituációt:
- Szereted a pitét?
- Nem.
- Pedig tudom, hogy szereted.
- De én nem szeretem a pitét.
- Biztos, hogy szereted a pitét.
- Jó, akkor szeretem.
- Hah, tudtam.
Jajj, de okos vagyol. Kekszgyárat neked!
"Szerintem az nem az volt, akit tegnap megcsapoltam, mert nem öltem meg, és nem szoktam megkínozni az áldozataimat. Ennyire azért nem vagyok kegyetlen."
Igen. Ez tényleg nem szadizmus. Aha. Ühüm. Persze. Hát hogyne. Na, takarodj!
"- Nem érdekes. Úgyis csak kinevetnél. – mondtam.
- Nem, nem. Ígérem, nem foglak.
- Hát, amikor ilyen ünnepségek, eredményhirdetések vannak, mindig iszonyatosan izgatott vagyok, mert nem tudom kapok –e oklevelet, vagy sem. Stréber átok. – legyintettem."
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! Most nevettem.
"- Nem, nem, nem. Nem erről van szó. Igazából én szakítottam vele. – mentegetőztem. – Magánügyi problémák miatt. – tettem hozzá."
Magánügyi probléma = Esténként amikor a barátjánál aludt, befosott, és hát az oan gááz.
"- Köszönöm. – hát, ha az előbb elvörösödtem, akkor most bizonyára úgy nézek ki, mint egy túlérett chili paprika."
Vagy mint egy páviánsegg :3
"- Hát én tuti, nem bírtam volna ki, hogy ne tépjem le a ruháit. – mondta Henriett."
Ribanc átok...
"- Gyalog mész haza?
- Ühüm. – bólintottam."
Ó, hogy szúrna agyon a sorozatgyilkos bácsi.
"Hát, mit is mondjak?"
Semmit... könyörgök, semmit ne mondj.
"Kénytelen voltam bevetni az Erőt. Magamhoz húztam, a szemébe néztem, és elsuttogtam neki:
- Békén hagysz, és soha semmilyen körülmények között, nem jössz nekem, nem támadsz le, és nem rendezel olyan jeleneteket, amikhez közöm van. – elengedtem, és elmentem"
Egy kiló Vámpírnaplókat kérnék, húsz deka Damonnel. Köszönöm.
"- Értem. Ez esetben forduljon egy korrepetitorhoz sürgősen, mert, ha rosszabbul írja meg a témazárót, akkor a rosszabb jegyet is kapja majd…"
200 év alatt nem tudta megtanulni az anyagot? Aaaaaz fasza. Aaaaz kemény.
"- Mondd neked valamit az, hogy betűrím? Amikor a szavak kezdőbetűi összecsengenek?"
Szoros a szűk szoknya a szöszi szukán 
" Haily. – suttogtam. – Kérlek… csak két szó mondj. Haily! Hay! – a lány felnyögött. – Haily, hallod, amit mondok. Ismételd, hogy „Menj be!” Ez az egyetlen esély. – de nem történt semmi."
Baszod, nem hogy örülnél, hogy elpatkolt... nem, neki csak KÉT szó kell. A lány meg mit nyögdécsel mint egy centrifuga? 
"Vámpírűző? Miért kell ennek a lánynak az?"
Vajon, miért? Vámpírűzésre? Neeem, az túl logikus lenne. Ez csak a lány parfümje.

Még ezer meg egy ilyen részt tudnék kommentálni, de nem szeretném az egész történetedet ide copyzni. Összességében most már láthattad, hogy a történet eléggé irreális, és a fogalmazás mód sem a legjobb. Gondolat jel után mindig space ect, ect.

Összegzés:

Történet: 10/4
Kinézet: 10/9









6 megjegyzés:

  1. Úgy ám... Netty ám megmondja mindenkinek! Jó lesz, Debby, ha változtat(unk)sz! Nem lesz ez így jó, hallod te "lány"?

    VálaszTörlés
  2. Netty, ez a kritika zseniális volt. Érdemes volt azért letenni a Harry Potter könyvemet, hogy elolvassam ez a bejegyzést. Esetleg követed Videómániát YouTube-on? A humorod Dancsó Petiére emlékeztetett. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, köszönöm :) A mai nap még bővítettem is egy kicsit, hogy még szórakoztatóbb legyen. Nem, Dancsó Petit nem követem YouTube-on :)
      Na, és most menj olvasni HP-t, mert annál jobb nincs *.*
      Ölel,
      xxNetty

      Törlés
  3. Csóró csaj :D Annyit nevettem! "Guglizz rá!"
    Köszönöm szépen az élményt! Zseniális! :)
    Ölelés:
    Hope

    VálaszTörlés