2015. május 3., vasárnap

Kritika - Lie Together


Fejléc:

Az alap nekem nagyon tetszik, nem üres és nem is túlzsúfolt. A rajta lévő karakterekkel már volt pár problémám. Sem az elhelyezése, sem a kivágása nem tetszik, valamiért elüt a háttértől. A helyedben nem kétszer tenném rá ugyanazt a személyt, csak egyszer, és választanék valami másik képet róla. Hiányolom halványan a férfi főszereplőt, hisz', ha jól tudom, neki is sok szerep jut a történetben. A cím színe... nem épp praktikus, én a szürkét mindenképp türkiz színnel párosítottam volna, de ez a sötét pink se mutat rosszul. Az elhelyezése rossz, annyi hely van azon a fejlécen, itt mégis belelóg a Lie szó a lány ruhájába. Személy szerint nem szeretem, ha a második szó kerül felülre, mert aki esetleg most először téved a blogra, azt fogja hinni, hogy a cím nem 'Lie Together', hanem 'Together Lie'. Aminek ugyan nincs jelentése, de egy nulla angol tudással rendelkező ember ezt nem fogja észrevenni. Mindenképpen megnövelném egy kicsit a 'Lie' szót, alá pedig kisebb betűvel odaszúrnám a 'Together'-t. A fejlécen lévő keret túl vastag, én vékonyabbra és kissé halványabbra tettem volna.

Háttér, sablon, színek:
Sötétpink, szürke, rózsaszín. Mint már említettem, nekem egy türkiz szín jobban tetszene, de a sötét - jelzem, a sötét - rózsaszín is megteszi hatását. Viszont ez a hússzín már nem tetszik. Mindenképpen sötétebbre állítanám, olyanra, mint amilyen a fejléckeret. Tudom, hogy ezt a sötétebb színt használod a modulcímeknél, de én a helyedben akkor sötétebb szürkét használnék háttérnek, és nem ezt a fajta rózsaszínt (lásd: menüpontok)
Ugyanakkor nekem nagyon tetszik, hogy ilyen egyszerűen megoldottad az egész design-t, semmi kódolás, vagy miegymás. Ez nem baj, inkább legyen egy szép, egyszerű kinézeted, mint egy ronda HTML-es.
A háttér egyszerű, de mutatós, semmi komplikált nincs benne, viszont illik az egész bloghoz.
A bejegyzés címénél nem szép, hogy így ki van húzva ezzel a lazacszínnel, inkább legyen az egész transparent, és csak a sötétpink cím látszódjon.

Elrendezés, modulok: 
Minden jól áttekinthető, viszont a menüpontba belekötnék. Miért kell külön prológus menü, amikor a 'részek' pontban is megtalálható? Teljesen felesleges, és én mindig is zavarónak találtam, ha valaki külön veszi a prológust. Mivel mindig frissíted az összes menüpontot, ezért feleslegesnek tartom az Archívumot. A megtekintéseket levenném a blogról, engem nagyon tud idegesíteni. Szerintem mindenkinek a "magánügye", hogy mennyien tekintették meg az oldalt, bőven elég a feliratkozók száma. (Sajnálom, nekem ez valahogy mindig egoista dolognak tűnt...) A modulcímek annyira egyszerűek, én másik betűtípusra állítanám, hogy még kiemelkedőbb legyen.

Effektek:
Nekem a legjobban a tartalom kódja tetszik, nem tudom, mennyire tekinthető az effektnek, de azért ide sorolom. :)
Kevés effekt van a blogon, ezen kívül én még kettővel találkoztam. Az egyik, hasonlóan a tartalom szövegdobozához, nagyon jól rendszerezi a szereplőket. A másik a menüpontok. Amit már említettem egyszer, hogy nem tetszik, nagyon elrodítja az összképet. Plusz pont, mert nincs sok effekt.

Trailer/könyvborító:

-

Alapötlet:

"Egy csók. Egy éjszaka. Egy kaland. Ennyi volt mindkettőjük számára, amíg a lány rá nem jött a titokra. A titokra, ami egész végig benne motoszkált. Kirakták otthonról és nem tudta mitévő legyen. Félt a következményektől. Félt mindentől és mindenkitől. Félt mások és a barátai véleményétől, így a legrosszabb utat választotta. Ment a feje után, gondolkozás nélkül… Hozzá. Az édes illatú sráchoz. A sráchoz, aki tönkretette az életét. Vajon képesek lesznek felnőni? Elfelejtik a piát? A bulikat? Együtt tudnak élni a titkokkal? Meg tudják tartani? Együtt tudnak élni? Mint… egy család? Valakiért, aki mindkettejüknek fontos, akár bevallják, akár nem?! Meg tudják tartani a látszatot? Talán, igen. Talán, nem. Senki sem tudja... még ők sem.
Egyetlen egy dolgot tudnak. Hazudni. De azt legalább Együtt…"

Még régebben (nagyon régebben) elkezdtem olvasni a blogodat, eljutottam körülbelül a harmadik fejezetig. Tetszett a fülszöveg, nagyon is tetszett. De mikor leesett, hogy Harry Styles a főszereplő, bezártam mindent, és inkább nem olvastam tovább. Ebből is látszik, mennyire hatással tud rám lenni Mr. S. Az alapötlet sablonos. Sok bloggal találkoztam már, ahol a csaj/lány terhes lesz a jóképű 1D fiúk egyikével. Ez nem feltétlen baj. Na, jó, de. Kezd unalmassá válni.
A lányt kirakják - szó szerint - otthonról, amikor a szülei megtudják, hogy terhes... Mintaszülők, de tényleg. Emiatt kénytelen HS-hez költözni Hope, vele élni, és elfogadni egymást. Eléggé irreális, hogy egy sztár befogadja a kétkalandos kislánykát, akit nem csak eltartani, de rejtegetni is kell. Mi ez, ha nem szappanopera?
Én nem vagyok annak a híve, hogy elfogadjam a gazdag kis rib*ncokat, ezért Hope abszolút unszimpatikussá vált a szememben. És még rátesz egy lapáttal az ellentétes viselkedése. Félénknek tűnik egyesek szemében, de egyébként egy hisztis hárpia - pont, mint az anyja. Ami azért rossz, mert az ő szemszögéből íródik a történet, ergó kénytelen voltam a szőke gondolatait megemészteni... nehezen ment, de még élek.
Egy idő után viszont nemcsak kezdett, de szó szerint unalmassá vált a történet. A második rész elején például teljesen felesleges leírás van az időről... meg úgy mindenről. Ennek a résznek erősen prológus szaga van. Ellentétbe rántod, hogy a csajnak van pénze, de aztán még sincs. Ha jól tudom, simán lehetne neki bankkártyája, vagy bármi, ami felett ő rendelkezik. Harryn kívül.
Jóformán a fülszöveg ütős, a prológus elmegy, de a történet unalmas, és sablonos.


Prológus:

Megtudjuk, hogy hogyan találkozott a két főszereplő, Harry és Hope. Tulajdonképpen ennyi. Hope egy bárban volt, beb*szott, majd megb*szták. És három hónap múlva ugyanott találkoztak, ugyanúgy zajlott a menet, mindketten részegek voltak. Le van írva, hogy Harrynek göndör, dús haja van, szereti, ha a nyakát csókolgatják, és mély hangja van. Majd, mintha csak egy film lenne véget ér a filmrészlet, az utolsó négy mondatból már az derül ki, hogy a csaj terhes...
Ugye, azt mondanom sem kell, hogy az első mondaton teljesen kiakadtam, mint egy szivattyú.
"Egy átlagos lány kicsit sem átlagos élete."
Ha átlagos lány lennél, átlagos lenne az életed, ergó most saját magadat raktad ellentétbe. Taps :D
Hogy egy kicsit belevonjam a helyesírást, tömérdek van belőle. De tényleg. Vessző, és elírási hibák mindenhol. A következő pontban ezt részletezem.
Összegében nem volt rossz prológus, de annyira jó sem, hogy a körmeimet rágva (fúj), izgatottan kattintsak az első részre.

Fogalmazás, íráskészség:

Említettem már, hogy a prológusban tele van helyesírási hibákkal?

Bevetve idomaimat, lassan közelebb hajoltam hozzá, és szívni kezdtem a füle alatti résznél.
Élvezte, ugyanis fejét hátra hajtotta, hogy közelebb tudjak férkőzni a nyakához.

Pirossal jelöltem a vesszőhiányokat. 

Egyre lejjebb haladtam, amikor meg halottam lágy dörmögős hangját.
Egyre lejjebb haladtam, amikor meghallottam lágy, dörmögős hangját.

A -meg igekötő, ezért az igével egybe írandó.  És a hallottam kettő l. A vessző itt is hiányzik.

Folytonosan csak rágondoltam.
Folytonosan csak rá gondoltam.

A -rá szó mutató névmás, nem használjuk igeként.

Nem változott túl sok mindenen, tulajdon képen semmi.
Nem változott túl sok mindenen, tulajdonképpen semmi.

Csak ezeket a hibákat szedtem ki, mert ezek folyamat ismétlődnek. Szerintem olvasd át többször a részeket, vagy szerezz be egy bétát, ha még nincs, mert túl sokszor hibázol. Megesik az emberrel, hogy egyszer-kétszer hibázik, de hogy ilyen sokszor, az nem véletlen.
Ha ezekkel kész vagy, akkor a kötőjeleket át kellene javítani gondolatjelekre, mert a kettő nem ugyanaz. Tudom, tudom, ez már eléggé szőrszálhasogató dolog, de engem mostanában jobban megfog, ha egy történetben gondolatjelek vannak. Az összetettebb szavakat külön írod. Ezeket a hibákat rendszeresen, minden fejezetnél elkövetsz.
Minden fejezetet értelmetlen monológokkal kezdesz, ami teljesen értelmetlenek. Költői kérdéseket teszel fel, megpróbálod elmagyarázni, hogy mi az idő, álom, időjárás, Bözsi néni... Unalmas. Még ha lezavarnád ezt pár mondatban. Nem, konkrétan a fél fejezet erről szól.

És most következzen a kedvenc részem, lássuk a kommentáromat:

"Akartam ezt a fiút"
Én pedig egymillió dollárt. Na, látod, most mindketten akarunk valamit.

"Sosem voltam a kapcsolatok híve, amit akartam megkaptam a nélkül is. Mindig, mindent megkapok."
Gazdag ribanc szerep jutott ennek a lánynak.

 "Lesokkolt, hogyha be lennék zárva egy üres szobába, akkor sem lennék egyedül…mert terhes vagyok. Ráadásul Tőle…"
Mindent megkap, de óvszerre nem tellett. Ki érti ezt?

"Egy „példakép” báty, aki ráadásul ügyvéd. Képzelhetitek, mennyire imádom. És csak úgy mellékesen megjegyezném, ez „gyenge” irónia volt."
Ha nem mondod, hogy irónia, ki sem találtam volna.

"Egyszóval az egész családom egy nagy rakás szar. Na és én mi vagyok? "
A nagy rakás szar közepe?

"Anyám London egyik legmenőbb ügyvéde, míg az apámnak van egy stúdiója, a bátyám pedig most csinálja a második diplomáját. Soroljam még? Szerintem nem kell, valahogy ebből is rá lehet jönni, ki a fekete bárány."
Attól, mert dolgoznak, és nem csak a bulikban vedelnek, és haddnesoroljammég mit csinálnak, attól még nem elcseszett a családod. Csak te vagy az.

"Én vagyok az elcseszett félnótás."
Megint igazam volt...

" Fél órád van, hogy eltakarodj! – hallatszott a monda a fejemben. Kimondta, azt a mondatott, ami egy anya szájából a leundorítóbb."
Szerintem a legundorítóbb mondat egy anya szájából ez: A kurva anyádat.

"Elküldte a saját tulajdon lányát. Elküldte, mert nem olyan, mint mások."
A más mit takar? Nem buliznak, és a többi? Igazad van, ilyen CSAK TE lehetsz.

"Letagadott, mert nem olyan vagyok, mint Ők. Ők, akik világ életükben a tankönyvet bújták, apa kivételével."
Egy kis tudás még senkinek sem ártott. Az olyan sötéteknek sem, mint amilyen te vagy.

"Hogy nekem mi jutott? Egy bőrönd. Egyetlen egy bőrönd, amiben benne van az egész életem. "
Senki nem tiltotta meg, hogy egy bőröndöt vigyél. Vihettél volna kettőt is, akkor abba nem csak az életed, de a kiskutyád is belefért volna.

"Mindenen romba dőlt és erről is Ő tehet. Minden az Ő hibája. Mindent Ő tett tönkre."
Ha jól tudom, ahhoz, hogy terhes legyél, két ember kell, nem csak egy. De lehet, hogy tévedek.

"Nem én voltam a pici lánya, akit elvitt minden szombaton palacsintázni."
---> az én apám sem visz el palacsintázni. Akkor nem én vagyok a pici lánya? :c

"Nem tudom mi lesz holnap. Nem tudom mi lesz az után."
Én tudom! Holnapután.

"Soha többet nem látnak, mert számomra halottak."
Eltartották a seggedet, és őket szidod? Jesus...

"Csak éppenséggel nincs hol aludnom."
Ott a padló, ágyazz meg, és jóccakát!

"Nevetséges nem? "
Rettenet... haha.

"A név láttán valószínűleg a fejem színe egyszerre lett fehér és vörös."
Emberek! Egy kaméleonnal van dolgunk.

"Nem mertem eddig felhívni és menedéket kérni. "
Menedéket drágám a katonáktól kérhetsz. De, mivel te nem bujkálsz, ezért nem menedéknek hívjuk.

" Senki sem tiszta, mindenkinek mocskos a keze."
Nem, nekem van szappanyom.

"Az csak a sok Mojito miatt volt, de az eper... Igen, az eper, ami mégis kivehető a vanília illatú gyertya mellet."
Szerintem, ha bemész egy mocskos szobába, nem fogod az eperillatot megérezni a sok büdös zokni mellett. Max, ha a közelben ott bujkál Eperke.

"Az elsőre nem emlékszem, és van egy olyan érzésem, hogy nem volt időm körül nézni. Na, de másodszorra. Tisztán emlékszem. Na, jó annyira talán mégsem."
Most akkor emlékszel, vagy nem? Ne szórakozz...

"Forr a dühtől, feje pedig egyre jobban kezd vörösödni. Hirtelen megragadja a csuklómat és erősen rámarkol. A fájdalomtól felszisszenek, majd a szemébe nézek."
- Te hülye állat! Engedj el vagy feljelentelek erőszakért!"
Hoppá, egy igazi rosszfiúval van itt dolgunk gyerekek.

"- Ja, hogy az! – játszottam mintha ki ment volna a fejemből. - Terhes vagyok! És te vagy az apa."
Ennyire laza ne legyél, mert még a végén szétesel.

"- Mi? Én? Nem én nem húztam gumit! – emeltem feljebb a hangom a szokottabbnál."
Fogamzásgátló még nálad is luxus...

"- Bunkó vagy! – fontam össze a kezemet a mellem előtt.
- Te meg egy kurva! Fifti-fifti! "
Te meg egy hímribanc. Én nyertem.

"- Remélem, megfelel ő felségének! Van külön fürdő, ha netán békén szeretnél hagyni, elmerülhetsz a kádba! A melletted lévő szoba az enyém, ha bármi van, old meg, de engem ne zavarj! Cső."
Milyen kedves. :)

"Ez a srác egy agyrém, nem fogom vele kibírni. Amit a szüleimről mondott, teljesen kiborított! "
Ő csak annyit mondott, hogy a szüleid elkényeztetnek. Te nemrég azt mondtad, hogy számodra halottak a szüleid. Nem tudom, melyik a rosszabb... Hm... Nemistudom...

"Nem szólt semmit, csak kezét rákulcsolta az enyémre."
Hm... harmadik fejezet, és az előbbi utálat átcsapott szeretetre. Ez gyors volt.

"Szívmelengető látvány lenne, ha nem tudnám ki is ő valójában. Hogy mi is ő valójában."
Egy kokas.

"Ahogy a kezem a kockáin pihentek, smaragdzöld szemébe nézve beleremegett érintésemben."
A sötétben biztos nem láttad, de azok a bordái voltak. :D

"- Miért beszélsz velem így? – nézet rám összehúzott szemmel.
- Azért mert megérdemled! – felelem.
- Nem, nem igaz! – ellenkezett.
- De, igaz! – folytatom a csatát.  
- Nem! – csattan rám.
- Dehogyisnem! – nem hagyom abba.
- Nem igaz!
- De!
- Csókolj meg! – nyögi ki.
- Csókolj meg te! "
- Add a pitét!
- Nem!
- De!
- Nem!
- Bazd meg!
- Nem, te bazd meg! :D

"- Nem, nincs semmi baj. – villantottam meg a 32 fogas mosolyomat"
Örülök, hogy mind a 32 fogad megvan még.

Kinézet: 10/7
Történet: 10/5
Összesen: 20/12

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát, a végén jól megnevettettél. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem sértésnek vetted, amit írtam! Köszönöm, hogy megírhattam a kritikádat! :)
      xxNetty

      Törlés